Skärpning på er svenskar!

Alltså nu har jag handlat en del i de svenska matbutiker och klädesbutiker, jag blir lite chockad över hur personalen beter sig. Är det inte roligare att gå in i en matbutik och handla varorna av en GLAD expedient? (Heter det så)... Varför ska dem bara vara tysta och bara ta betalt ge kvittot och sen adjö med dig nästa i kön? Alltså skärpning, det finns saker danskarna inte är bra på men att ta hand om kunderna är en sak som är säkert dem kan. För om du inte ler och önskar dem en bra dag eller kväll får du inte lov att sitta där, och ärligt om du bara sitter på en stol dagen i ända är det klart det blir ett tråkigt jobb, prata med kunderna bara ett litet ha en bra kväll kan få vem som helst glad och servicen blir 100 gånger bättre. ni svenskar som jobbar i butik leeeeee hälsa dem en bra dag... 


Idag när jag var inne och handlade i fotex

 går jag till den vanliga kassan istället för att skanna det själv, han som sitter i kassan är glad och säger till alla kunder att dem ska ha en bra dag och helg när dem får sitt kvitto :) att stå i kön är inget trängas trängas son jag upplevde det när jag var på maxi och Coop i Sverige alltså när jag stod i kön inne i maxi står dem som är bakom mig 1cm från mitt huvud och flåsar, jag kan alltså inte gå längre fram då ser jag personens kod till kortet och vad gör det gör nytta det går inte fortare för det. I fotex får du inte gå längre än till ett gult sträck bara personen som ska betala. Alltså då mycket skönare än att ha någon flåsandes i huvudet :( skärpning svensk service. Nu är det inte alla dom är så kanske men jag har bara upplevt det tyvärr. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0