Att komma i form igen!

Jag började lite smått efter 8 veckor men det blev inte till så mycket, då jag inte ska förändra något med min kost så länge jag ammar är det bara träning som står på schemat (äter alltså fortfarande lite godis och onyttigt + en massa mat vem sa att man kom tillbaka till normala portioner efter graviditeten, här äts det fortfarande för två ibland ;p)
Men då det inte gick så bra med träningen jag började med har jag nu börjat med 30 minuter om dagen (Jillians 30 days) det är hårt men 30 minuter om dagen kan jag göra medans Clara ligger och leker på morgonen eller när hon sover på kvällen alltså kan jag få till de där 30 min utan problem så inga ursäkter.
Idag löp jag även mina första 5km efter Clara föddes och ja under graviditeten fick jag inte gjort det iheller så på 1 helt år.
Jag sprang på 34 minuter och 40 sek målet var faktiskt att bara springa hela vägen och det gjorde jag så det är jag stolt över och 9 minuter långsammar än vad jag brukar är inte så farligt höhö men självklart ska minuterna ner målet är till ca 25 minuter som jag hade innan men målet när det ska var i mål är inte förren till sommaren där jag ska vara tillbaka till sin starka friska kropp. Men först ska jag amma klart så ingen diet innan hon inte ska ammas längre. Men bara för det behöver jag inte ligga på latsidan så först 30 min var dag för att komma igång sen kommer jag nog försöka ligga på 4-5 dagar i veckan:)
 
 
 Jag har tränat med Jillian i 6 dagar och kan redan se att centimeterna runt magen försvinner ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0