Barnmorskan vecka 36 :)

Igår var vi hos barnmorskan igen och denna gången ska jag inte säga att det är en liten prinsessa utan nu är hon på normalkurvan :D Hon har även lagt sig tillrätta där inne och ligger med huvudet ner, men det gör inte att jag kan andas bättre eller att hon rör sig mindre, för hon rör sig fortfarande från ena hållet till det andra :p Bm tryckte lite på magen för att känna vart hon låg och var hon hade sina ben och armar, det gillar inte vår lilla prinsessa ju ;) så då började hon sparka och röra sig hej vilt. Och jag har en väldigt "fin" Bm när jag sa att hon inte gillar när man trycker på henne, utna hon börjar sparka då, säger Bm men det går ju ut över dig och inte mig, och så log hon med hela ansiktet haha tack Bm :p haha Och yes det var mig det gick ut över ;p
Men hennes hjärtljud var fina och Bm gissar på en vikt på ca 2600gram :)
 
Jag frågade varför min mage var så hård hela tiden, och det fick jag en bra förklaring på, det är för att jag inte har något "fett" på magen utan det är hud och sen direkt moderkaka + vatten och så bebisen jag känner så det gör att jag inte är mjuk. och som jag då alltid har frågor på så undrade jag om jag skulle vara mer "försiktig" då alltså om hon låg mindre skyddad hos mig så, haha men såklart gör hon inte det :p
 
Så allt såg fint ut för både mig och prinsessan :)
 
haha den ser ut som ett berg när jag ligger ner :p vecka 36 (35+1)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0