Kvaliteén på babykläder!

Jag har en massa babykläder redan nu, lite vi själv köpt och lite vi fått, men redan nu innan dem ens blivit använda kan jag känna skillnad på kläderna, Jag har fått en del från Hm, Petit bateau, Lundmyr of sweden, Newbie, Ullared, Kläder från Thailand och jag kan redan efter en tvätt se vilka kläder som kommer hålla många maskintvättar och vilka som kommer hålla mindre tvättar, men egentligen ett litet barn använder inte kläderna så länge så varför ska man kunna tvätta dem 100 gånger utan att de går i sönder, eller man kan ju alltid spara dem till eventuella syskon och det är något man i värt fall kommer kunna göra med PB och lyndmyr tex. 
 
Men sen handlar det inte bara om hur många tvättar dem klarar, utan hur SKÖNA dem är, och shit vilken skillnad det kan vara även om båda är 100% bomull ;p och vet ni vad dem kläder som vi fått från Thailand, utan något speciellt märke är exakt lika sköna som PB (Petit Bateau) och dem från Thailand tror jag inte ens kostade halva av PB ;) Så om man inte går upp i att allt ska vara 100% ekologiskt så kan det billiga vara lika bra som det dyra, Men man märker väldigt stor skillnad på PB och Hm och om jag hade fått välja hade jag gärna velat ha allt ifrån PB, lundmyr, fast det har man ju inte råd med ;) och lite variation är också fint, för annars blir ju allt nästan ens ;p
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0