Rabarbersaft!

Förra veckan gjrode jag rabarbersaft, det blev två flaskor och jag lovar dem gick snabbt i denna saftfamiljen.
 
 
Den var så enkel att göra att jag kunde göra den med en 3 vekors baby det gick så fort så hon inte hann vakna innan den var klar ;)
 
Receptet jag använde var Leilas och den var helt gudomlig, (men fortfarande inte lika god som flädersaften men nästan).
 
Recept! 
Du behöver:
 
  • 1kg Rabarber
  • 1.5 liter Vatten
  • 4.5 dl Socker
  • 1 st Citron (saften)
Du börjar med att skära rabarbern i små bitar, koka upp i 1.5 liter vatten, utan att röra runt i ca 15 minuter (om du rör runt kommer det bli grumligt)
Sila sedan vattnet och jag pressade lite så jag fick med allt vatten som ligger i rabarberna. Släng sedan raberern.
 
Koka upp vattnet tillsammans med Socker och Citron och låt det svalna.
Häll upp i desinficerade flaskor.
Klart!
 
Smaka efter med hur mycket vatten där ska i.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0