Förlossningsberättelse (1 av 2)

Det är väldigt roligt att tänka på hur vår lilla Clara kom till oss, så jag hade tänkt skriva ner förloppet för min skull och kanske för att några av er är nyfikna. Jag delar upp den i två då jag gärna vill ha med dagarna innan också :)
 
Enda sedan vi fick reda på att det var en liten juni/ Juli bebis vi skulle få var jag lite "rädd" att hon skulle komma på Kaspers födelsedag, inte för att det hade gjort något men jag ville gärna att dem skulle/ska ha vars sin födelsedag.
På Kaspers födelsedag i år är det även midsommar, jag orkar inte riktigt göra så mycket då jag kände mig allmänt tung och stor, så vi "firar" midsommar med att jag tar in till köpenhamn där Kasper gör en Mini Triathlon som är klar på 40 min, men jag rör mig väldigt mycket iaf ;) och dem som hjälper med arrangemanget ger mig fina komplimanger med magen och kasper blev nummer 6 av alla som deltog, var bara så roligt och att vara tjejen till killen som kom in som nummer 5 var underbart :) detta var fredagen den 21 juni :)
Men men den dagen gick och jag kände en stor lättnad över att hon inte kom på hans födelsedag, så jag tänkte att nu kan jag allt göra massa för att sätta igång förlossningen ;) höhö så vi åkte ner för att storhandla till den kommande veckan. Mette hade tjatat på att hon ville ha flädersaft och flädern stod i blom så vi åkte hem till svärfäräldrarna för att göra fläder, där även Lars och Maria + barn var, svärmor ger en fin kommentar om att hon inte kommer komma ut nu för magen ska sjunka ner ännu mer ;p, Flädern ska stå i tre dagar så vi tar den ena med oss hem och svärmor får den andra. Och detta var lördagen den 22 Juni :) inga känningar alls mer än att jag kände mig tung :p
 
På natten kl 3 vaknar jag av att jag har menstruationsliknande smärta men som kommer var 10 min och varar i 1 min, (dem gör inte ont ont utan bara är där) jag försäker somna om men det går inte. Jag sitter med min app och klockar alla värkar och tycker dem kommer med väldigt mellanrum. Jag sitter där ensam i mörkret och vill inte väcka Kasper för "ingenting" då dem inte gjorde så ont. Men när kl blir 6 på morgonen börjar dem ta till lite mer och jag tycker att Kasper har fått bra med sömn för att orka med om förlossningen skulle börja nu (tur att jag mer tänker på honom än mig ;p )
 
Jag väcker Kasper och hans kommentar är skojar du och somnar vidare haha -nej jag skojade inte, får jag ut och han är helt plötsligt väldigt vaken. Jag skriver ett sms till min mamma som ska vara med och vi ringer svärmor som också ska vara med. Till sist ringer vi förlossningen som säger att jag ska ta två panodil och ta ett varmt bad. sagt och gjort tar jag enbart ett bad (värkarna gjorde alltså inte så ont). här hade mina värkar börjat komma med 6-7 min mellan rum och 1 min varighet ;p när jag sen kommer ut ifrån duschen tar dem till ännu med och kommer med 4-5 min mellan rum men varar bara i 40 sek ;p vi ringer Kaspers mamma som frågar vad vi gör hemma, (vid det laget hade Kasper börjat städa lägenheten och packa ner det sista i väskan som inte var fördigpackad) hon skäller lite på oss och vi ringer förlossningen som säger att vi ska åka in ;p
Svärmor plockar min mamma upp och jag ock kasper åker in i lugnt och fint tempo :) med ca 5 minuter ;p (4 min paus 1 min värk).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0