Att göra en klädstege själv!

Från idén till färdig stege tog oss ca två månader, men den tog bara 2 dagar att bli klar :)
Att ha en idé i huvudet om hur man vill ha en klädstege är ett men att sedan hitta den på marknaden är en annan.
Jag letade och letade men hittade bara små på 1 meter vilket inte gör någon nytta eller ser snyggt ut hemma hos oss där jag vill ha det mesta upp till taket för att utnyttja hela ytan.
Min lilla hjärna tänker att det inte kan vara så svårt att göra en helt själv sagt och gjort så nu står det en klädstege i vårt sovrum precis så som jag vill ha den för tillfället det är några detaljer jag inte vet om jag vill göra om på eller om jag vill ha det som det är.

Varför jag mer vill ha en stege till de kläder man haft en gång istället för någon annan hängare är mycket pga plats, jag vill ha något som inte tar mycket plats och är snyggt så det fick bli en stege som bara tar plats på höjden :D Man får tänka praktiskt när man har ett litet litet litet sovrum. (jag står i sängen och tar bilderna ;))



Jag vet inte om jag vill ha färgen så "sliten" eller om jag ska måla det vitt igen. (vi har inte gjort det med vilje då vi tänkte ett steg för kort) och sen vet jag inte om jag vill ha alla pinnar att sticka ut lika mycket högst uppe som i mitten men det tror jag faktist blir i så som det är nu :)

Den är ca 2,30 och slutade på ca 1000kr för allt (målarfärg, brädor, penslar sandpapper och någon borr vi inte hade)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0