Harzen

Förra torsdagen åkte vi till Harzen i Tysklan tillsammans med Kaspers föräldrar, vi hade helt underbart väder alla dagar där nere. Fredagen spenderade jag och svärmor vid poolen som kampingplatsen hade, riktigt underbart fin kamping, med stor pool (som tyvärr var svinkall då dem precis öppnat) café restaurang och så låg den nere för en ende på 20% stigning /lutning ja det beror ju på om man kommer uppe ifrån eller nereifrån ;) så vi fick några stignignar i benen med tanke på alla dem berg och backar ;)
När vi cyklade upp till det högsta berg, såg vi att det kom ångtåg körandes upp, det kändes som vi hade kommit tillbaka i tiden,häst och vagnar, ångtåg, strålande sol helt ljuvligt var det. Så vi jag och svärmor ville riktigt gärna åka dem där ångtågen vilket vi också fick men vi blev även ruinerade av priset ;) haha nej inte riktigt. Men det är helt sjukt att åka ångtåg som förr i tiden, allt var helt magiskt och personalen underbara och glada, problemet med ångtåg är att man blir svart och vi ska inte snacka om lokförarna den ena var svart och den andra var "mindre" svart man kunde i värt fall se vem det var som la in kol :) Allt var som man har sett i filmer.

Här kommer lite fler bilder ifrån Harzen

Vi hade fått ett spel av mamma som en av hennes kunder säljer. Det var lite som kubb/bowling, det var 12 "kubbar" med en siffra på och så skulle man få ner sifferkubbarna med en slagkubb, hade man slagit ner en kubb med siffran 5 på fick man 5 poäng, men hade man slagit ner siffran 5 och siffran 6 fick man bara två poäng, det kändes mycket lättare än vad det var och det var mycket roligare än kubb :) som vi skrattade.





Lägg märke till kläderna :)




Det kommer ett ångtåg körande i skogen.

Älskling stod och vätnade på oss när vi hoppade av :)


Det var en liten tjej som hade blivit sjuk där uppe så det fick komma en ambulandshelikopter, och akoakoak vad vi stod fel när den landade, bilden nedan fick jag av en slump men oj vad jag fångade den bra :)


Bilden ovanför har jag även den tagit utan att veta om det, så vem som är på bilden vet jag inte, men här kan man se hur gruset flög runder. Jag skojar inte att jag hade sand i öron, underkläderna, i hela hårbotten, i ögonen, ja överallt med andra ord, så dessa bilder tog jag i stunden jag försökte skydda mig med kasper plus att skydda kameran men den fick sig tyvärr ett litet sandbad :(
Så när helikoptern skulle lätta igen stod vi på ett annat ställe än mitt inne i smeten.


Här kan man se vilket sandmoln som den gjorde, detta var när dem körde iväg igen och vi hade flyttat oss.

Det var enkel spår så man fick köra upp på en liten tågväg för att sen baka tillbaks om det kom möte ;p

Långt inlägg puuuh men nu har ni iaf fått lite bilder ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0