Stockholm triathlon -sprint

På söndag bär staplen av för en sprint distance i Stockholm, och vet ni vad? det ska regna? Bajs bajs bajs, alltså de kan regna vilken dag som hälst annars men inte nu på söndag, jag har haft tur på alla dem jag gjort hittils så såklart ska det börja regna i stokholm :(.
Det gör faktist inte så mycket om det inte är strålande sol det tycker jag blir allt för varmt, så moln gör inget så länge det inte regnar, för vet ni varför?
Jo det ska jag förklara er nu, kanske jag redan har sagt det men då säger jag det bara en gång till.
När det regnar har stenarna som ligger på marken en fin idé att dem ska vända sig om så deras "skarpa"/"vassa" sida kommer upp och gör det lättare att få en punktering, det blir alltså väldigt enkelt att få en punktering vid regn. Nummer två är att vägarna blir så sjukt glatta så i svängarna ska man ta det extra försiktigt, (kommer ni ihåg då när Kasper låg i backen?).
Men så länge det inte regnar/har regnat när vi ska cykla så får det gärna regna när vi springer :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0