KMD Challenge Copenhagen

I helgen som var, var det triathlon fest i Köpenhamn. Jag hade anmält mig till KMD 4-18-4 som är ett motionslöp där du simmar 400 meter cyklar 18km och löper 4km, det gick väldigt bra även om jag fortfarande får någon slags "panik" i början och hyperventilerar de första 100 meter vilket gör att jag inte kan simma som jag vill och förlorar en hel del där. Men det tog jag bara igen på cyklingen där jag cyklade med 33,5 km/h i snitt ;) underbar cykel väg. 
Löp är som vanligt men jag har blivit så mycket bättre och jag tycker det är roligt det tyckte jag inte innan jag fick Rasmus program, så det är jag riktigt glad över. Jag kom in på 1.08.37 mitt mål var där runt så jag klarade det riktigt fint. Men jag hade säkert kunnat få 1 minut av om jag bara hade haft cyklen på rätt ställe jag hade ett nummer på 500 och det var nästan längst upp där man kom upp ifrån simningen, det brukar inte ha någon betydning då löp ut alltid brukar vara vid sim ut, men nu var den vid cykel ut så dem som hade sin cykel vid 1000 fick en mycket mycket mindre runda att springa med sin cykel när man kom in ifrån cyklingen då dem bara skulle in och sen ut, jag skulle springa med min cykel och cykelskor en lång bid bara för att sätta min cykel för att sen springa tillbaka hela vägen, det var inte det roligaste och där tog jag en del krafter, men det är ju inte allt och jag kom nummer 6 i min åldersgrupp :D 
 
Glad tjej har fått sin första medalj inom triathlon ;)
 
I Söndags var det Challenge Copenhagen Ironman som Kasper var med och genomförde, det kommer ett inlägg om det senare :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0