Sport?

Det där med att skada sig i sport?
För några veckor sedan fick Kasper en skada på sin akillessena, så han inte kunde träna på två veckor men med hårt massage och massa heatloation och MSM blev hans akillessena bra...

Men det där med cykling, det kan vara en väldigt farlig sport om man tänker efter, för vad har du för skydd på sig när du kör i 30km/h ? du har en hjälm men ingenting annat som skyddar dina ben i kroppen. och du cyklar på en cykel som har däck lika tunna som din tumme (ok nästan). Men så fort det är blött blir det som en isbana för din cykel.

Kasper kom hem igår efter 4 timmar cykling med vår tri klubb, han hade den där minen cyklingen gick bra men men men, självklart hade han trillat i en rondell, han kom ut på de vita vägmärkena i vägen (som är svinhala efter /eller under regn) och hade trillat, han sa att han inte hade så hög fart och det kan jag se på hans skador att det faktiskt är sant då han "bara" kom hem med lite blåmärken och skapsår.  Det hade kunnat vara så mycekt värre, blåmärken och skapsår försvinner ganska fort. Nu är han ute och cyklar med sin pappa, var tror ni mitt hjärta sitter? ok jag ska inte vara så orolig med man kan inte riktigt låta bli... och jag vet att han tar det försiktigt.

Men jag tycker inte att man ska sluta med sport bara för att man skadar sig lite för sporten ger så mycket mer än vad de där skadorna gör. Du kan ju bara trilla och bryta armen bara av att gå utanför dörren.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0