Att landa på framfoten!

Förra veckan hade vi Brian Dåsbjerg (googla honom) som lärde oss att springa på framfoten och vad fördelarna var vid det. Igår fick vi tränat det under löprundan, det är riktigt jobbigt inte så jätte svårt när man vet hur man kommer upp på foten men att sedan hålla foten på framfoten är inte så lätt då balansen inte blir detsamma och man blir trött väldigt fort då det är helt andra muskler du tränar. Träningen igår gick bra och fördelarna med att springa på framfoten är ju att det går fortare du bromsar inte upp dig själv med att sätta ner hälen. Jag som behöver ganska mycket stöd i skon kommer inte behöva det längre (om jag lär mig att springa på framfoten det vill säga). Så hejdå dyra skor ;) eller ja de andra skorna är ju lika dyra haha men jag kommer iaf kunna springa fort och utan lika många skador då skador också är en godsak som mindskar.

Två suddiga löpare under Challenge Copenhagen

Kommentarer
Postat av: Anonym

:D

2011-09-15 @ 15:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0