Jag klarade det!

Inte att behålla min 1a plats men jag klarade att slå mitt personliga rekord.
Igår var där två tjejer i min åldersgrupp som inte var med förra gången men som sprang på ca 19 minuter, det gör att om dem är med de andra gångerna så kommer jag inte till att vinna, då man måste komma på 1a plats minst tre gånger. Så de där tjejerna som sprang igår ska jag hänga upp i träden om dem kommer de andra gångerna ;).

Men jag kan säga att jag hade aldrig klarat den tiden utan vår tränare Johnny, igår sprang han i motsatt riktning för att peppa och springa in alla i mål på en bra tid. När jag hade en kilometer kvar var det jag och två andra som låg sist för SigmaTri (inte av alla) Så Johnny sprang med oss tre i mitten hela vägen till mål och skrek "kom igen nu upp och fånga D och L du klarar det kom igen nu lungt och försiktigt". Det hade han gjort med Kasper och Simon också, Han skrek till Kasper att han skulle fånga Simon och när han inte riktigt kom upp till han "direkt" skrek han "jag ser dig fortfarande du är inte uppe hos honom än, kom igen nu", Det slutade med att Kasper kom i mål före Simon ;)
Jag slutade med en tid på 27,24, det är 18 sek fortade än förra gången :D

Så ni där ute som tränar upp till något, men inte är med i en klubb (det ska ju viserligen vara en sport där det finns klubbar) Men gå med i en och träna med dem, det ger så mycket mer än bara gemenskap och peppning det ger en styrka och uthållighet och massa mer. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0