BodaBorg i Karlskoga

En riktigt rolig dag hade vi igår, på förmidagen så åkte vi till Bodaborg, Det är precis som fångarna på fortet, + en massa andra roliga saker som att man ska bli en inbrottstjuv och stjäla tillbaks en diamant, (fast det lyckades inte vi med så bli inte oroliga det kommer inte bli mitt nya yrke). Det var en massa klättrande i ringar, uppför hala berg, in i små tunlar, lösa gåtor, och viktigast av allt, sammarbete. Min grupp klarade det hur bra som hälst, efter lunch fick vi in en massa stämplar, det var dessa stämplar som var målet att få och man var tvungen att klara 3-4 rum (i samma kategori) innan man kom till stämpelrummet, så i ett rum skulle man finna ut lösningen och på så sätt ta sig till nästa rum och sen nästa tills man kom till stämplen och om man misslyckades i ett rum var man tvungen att gå om ifrån rum nummer ett. Kan säga att det blev en massa springandes tillbaks till rum ett. Boda borg på den avdelningen vi var i hade 24(?) olika utmaningar att lösa och vi fixade 8 men bästa laget fick 9 så vi var inte långt ifrån, men det var bara ren tur att vi fick 8 för den sista var i slutet som vi hade gått in i flera flera gånger som vi inte förstod varför vi fick röd lampa hela tiden på i sista rummet, men sista gången testade jag att kryppa upp och ner bland luckorna och då helt plötsligt fick vi grönt, och kunde få stämplen. Jag fattar inte varför för Thomas hade gjort precis likadant alla dem andra gångerna.

Mitt lag var lag vitt och det var Jag, Julia, Julius och Thomas Ett bra lag, fast det räckte inte till en seger men en 2 plats. :)



Kommentarer
Postat av: Diana - Gravid ♥

Jag har faktiskt varit på Sunne SPA, jättefint! Fast min favorit är Hasseludden, Yasuragi! =) Har du varit där? Förresten, tävlar nu ut ett presentkort på 300 kr i en inredningsbutik på internet som säljer bland annat inredning, barnsaker, presenter, smycken, textil m.m. Delta gärna! =) Kram!

2010-02-05 @ 12:13:03
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0