Hemmafru.

Det värsta med HBG är blåsten, att det alltid ska blåsa så fruktansvärt mycket, Ännu en dag då båten höll på att tippa över men denna gången värre (om det nu kunde bli det) än förra gången, för idag var de mer kraftiga små svängar och ännu mer tallrikar och glas flög i golvet. Det börjar inte alls bli roligt längre, bara väntar tills den dagen då den lägger sig på långsidan. uch nej inga sådana tankar inte.


Igår kände jag mig som en riktig bakfru, Jag kom hem och började göra deg till kanelsnäckor direkt (Observera de är första gången jag bakar de själv) Men med mitt fina lilla hjälpmedel gick det mycket snabbt och smidigt, (tack svärmor för den fina "bakmaskinen"  den är guld) man kan göra så mycket utan att behöva bli trött efter att ha hällt i 4 dl mjöl. bakningen blev mycket roligare. Sen kom min prins hem och då blev det matlagning, mamma ringer mitt i matlagningen, frågar vad jag gör, ja jag bakar och lagar mat, gud vad jag lät som en hemmafru.

Det är en sånhär (fast helvit) som är min ängel i bakningen. TACK :D

Nu är det lite arbete som gäller till kl 1 sen i kväll blir det IKEA med mor min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0