VARNING!

Dagen började fint med att jag åkte över till Relevans och hämtade mina utvärderingspapper, på båten dit läser jag i Danska metron att man ska hålla sin innanför om det inte var något speciellt, (tyckte inte att de blåste så mycket).

När jag väl var på väg hem ifrån väla började det att blåsa ännu mer än vad de redan gjorde, det gjorde då så att jag inte kunde gå någonstans hur mycke jag än tog i. (ibland är de inte roligt att inte väga hundra ton).
Det blev en rolig pyssel timme med barnen och de gjorde riktigt fina saker, och alla hade glitter över hela sig (famföralt håret).
Det jobbiga nu var att min mobil hade inte så mycket batteri, blåser storm utanför och jag ska över med båten, (vilket inte är så farligt då dem inte slutar gå om de inte är något riktigt allvarligt).
Jag skrev snabbt ett sms om båtarna går som den skulle var jag hemma tjugo i nio Senast. Alla tåg var inställda och båten gick inte som den skulle, den seglade runt halv (skulle ha gjort det 10 över) och det tog 30 min för den att segla över (brukar ta 20 min) så jag är hemma runt kvart över nio, vilket jag inte hade kunnat raportera till Kasper som har fått höra hela dagen att man inte ska ge sig ut om man bor i helsingörs trakten, då det är väldigt farligt, Huups. Så hade jag kommit fem minuter senare hade han tatt på sig kläderna och gått ut och letat efter mig. Gullig han är, jag skyller på att min mobil inte hade batteri, (vilket den verkligen inte hade). Sen hör man helikoptrar och en massa tjutljud hela kvällen... Jag råkade göra min lilla skat väldigt orolig vilket inte alls var meningen.

När det är storm är det bäst att ha batteri på mobilen och vara innomhus.

liten artikel ifrån HD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0