SJ!

Två saker jag hatar med SJ!

  • Det är Dyrt som fan
  • Det går inga bra tåg till Sunne - Helsingborg
Eller så är det dem där merresor som inte har bra med tåg som går till Kil och Karlstad så att jag kan ta mig hem på ett billig och smidigt sätt.

Min resa hem kommer att kosta 1000 kr tur/retur. pga att jag måste ha platsbokning (har testat att inte ha det och jag står inte upp halva vägen). sen måste jag ha dem ombokningsbara och på detta tar SJ SJUKT mycket pengar, (dem vet hur man tar betalt) Jag fattar det inte, det är nästan f*n billigare för mig att ta flyget.

Är det inte de Sverige vill ändra på? att folk ska ta tåget istället för flyg? men varför sänger de då inte TÅGPRISERNA??

Skulle jag ha bokat flygbiljett för tre veckor sedan hade jag betalat 457 kr för en enkel, och det samma för hem, det hade gått på runt 1000 kr det med om man ska plussa på pengar till karlstad och hem ifrån köpenhamn, PLUS att det hade gått sjukt mycket fortare, Fast tyvärr finns inte de platserna kvar :( visste att jag skulle ha bokat dem då. (om de inte är för de har lagt ner karlstads flyg till köpenhamn igen). Men men jag kommer komma hem och 1000 kr är det värt, fast inte de roligaste att lägga ut bara för att SJ ska vara så j*vla dyra och ta betalt för en sittplats. de var bättre för ett år sedan.

Kelkoo.se är hemsidan där jag kollar på de billigaste flygen.


Jag förstår varför folk väljer flyg framför tåg, även om de är mer miljövänligt med tåg.
- sitta på ett tåg i 8 timmar eller på ett flyg i 1 timme? + 1timme till karlstad 45min till helsingör en resa på ca 3 1/2 timme,(+ inchekningstiden) vad hade ni valt?


Jag är arg...



Bilder ifårn Google..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0