Ledig idag!!

Ska ner till butikerna vid tolv ett tiden med Marianne, kolla på lite julklpappar, och sen blir det säkert en hel det foto i snön, tänka er att här är snöö, på riktigt denna gången och inte bara så att den har legat som ett täcke över utannu är det mycket snö, och det snöar fortfarande ganska mycket så vem vet hur länge det kommer fortsätta snöa, men de är mysigt.. då känns det ännu mer som vinter..
Kommer ihåg den julafton vi precis hade flyttat till tagvåninggen i Ramlösa och det hade inte varit någon snö på hela december men när jag vaknade på JULAFTONS morgon var det en massa snö ute, det var så underbart mysigt bästa julklappen ;)..
Jag är 20 år men tycker fortfarnade om snön lika mycket som jag gjorde när jag var liten, hehe.. men en gång om året får man väl vara barnslig.
Det som är ganska roligt här uppe i Sunne det är att dem plogar snön med traktorer, alltså en vanlig traktor med en sån skyffel där fram :) fast de ä rju väldigt smidigt, för då kommer dem ju fram överrrallt.
Fast inte så roligt när man vaknade i  morse av den vid sex/sju av att dem kör de precis utanför lägenheterna, plus att dem helt plötsligt tar och skottar trappan upp gångarna in till alla, Men snällt :)



(klicka för större bilder)


Kommentarer
Postat av: pappa

Gud vad mysigt det ser ut :-)

Här nere bara regnar, regnar och regnar det.

Mörkt trist och precis runt 1-2 plusgrader

Bara några grader lägre och vi hade också haft snö.

Sköt om dig gumman

Kram. Pappa, Malin och dina småsyskon

2008-12-03 @ 16:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0