Lär dig ta plats kurs! ;)

Så rolig helgen har varit börjar jag med att skriva ;).. En helg med mycket information,kunskap och roliga upplevelser. Det var en kurs som man sent kommer glöma, så mycket kunskap på så roligt och lärorikt sätt att man inte tröttnade eller tyckte de var tråkigt.. för annars kan det bli jobbigt att ha 17 timmars bara kunskap men dessa 17 timmar då vi hade övningar var så sjukt roligt och man tog och nappade upp allt. Allt började med att vi hade 6 timmars tågresa där vi träffade andra som också skulle på kursen, vi satt dock inte i samma :(.. Jag som inte hade någon ryggsäck fick mig många kommentarer som oo johanna vad du är scoutig, och som Jesper retade mig hela tiden "Vad är de som låter? de låter som ett flyggplan ska landa" höhö Jesper. (då jag hade en väska på hjul som lät väldigt mycket när man rullade den på marken). Men jag vet att de bara retades med mig men de var roligt en liten charm i sig tänkt om jag inte hade haft den så tråkigt de hade blivivt mellan alla bytena ;) höhö...  Kursen hölls i kesäter (Kesätter då vi har sett MÅNGA olika stavlingar på namnet) som ligger en bit utanför Vingåker. Riktigt mysigt var där då allt var så friluvsaktigt, Vi hade inga regler att de får ni inte göra o massa sånt jobbigt utan vi fick göra vad F*n vi ville (När vi inte hade kursprogram). Man ahr fått lära sig så mycket nytt och så många olika saker man vill förändra och göra, fasat de finns inte så speciellt mycket i vår kår som jag vill förändra för allt är redan på bättringsvägarna. Vi hade pogram från nio på dagarna fram tills nio, Tio på kvällarna ch på kvällen var man väldigt trött, fast ja fredagskvällen var rolig då vi lärde oss nya lekar som var mycket givande (roliga). Vi var kloka nog att lägga oss i hyfsad tid så ett halv två begav vi oss till tältet och lade oss, när man sedan hörde på morgonen då de var massa andra som var uppe till fyra, fem ja visst nämner inte dess namn för jag tror ni vet själva ;) höhö.. Men Lördagsnatten däremot spelade vi fem prickar (fotboll) Jag var själv tjej då Caroline hade somnat ute i kapprumet ;) hehe och de andra tjejerna var med på någon annan lek. Men jag som själv tjej fick inte lika hårda bollar som alla andra killar fick på sig och de gjrode ju att jag inte åkte ut så lätt ;) snälla de är.. 
Sen tröttnade vi och la oss på en stor madrass (vi var i en gympasal) och snackade,kollade på film Jesper och Simon gick och lade sig.. vi var kvar (mycket roligt ni missade något) fast ja när jag sen skulle hämta mina sovgrejer o byta om där inne råkade jag väcka hela tältet höhö sorry.. Ja jag paalr inte skiva mer om helgen den har bara varit sååå rolig bilder kommer senare har inte pallat lägga in de på datan.. Men en mycket rolig helg har de varit VI ses alla på förbundsstämman sen i november (om inte innan).. 
Så kul, så givande, och så helt underbart rolig helg :D:D TACK 


En glad 
-Johanna :D:D 

uppdaterar med bilder sen.. p.s Jag fick de Wiiiiie så byebye sena mornar. :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0