Nu är det inte många dagar kvar :D

Om två veckor slutar jag jobba, och om 6 veckor är det "theday" men om år lilla prinsessa vill ut tidigare eller senare får vi se :p. Vi har iaf snart allt fixat men jag saknar fortfarande ett till besök på Ikea och ett besök på apoteket  :)
 
en liten lista om vad vi har och vad vi saknar och något av detta ska vi inte ens ha (listan hittade jag på google)

(Lista för mitt eget bästa för att se vad vi saknar)

Till Mamma
AmningsBH ggr 2!(eller fler, de blir blöta) - har två, så kanske ska köpa en till vill ha en fin från glammom :p
Amningsinlägg - Yes
Amningskudde - Ska jag sy själv när jag varit på Ikea.
Amningspump - inte nödvändigt då dem kör ut 24h dygnet vid behov här i dk och om man skulle behöva redan från bb får man låna det därifrån.
Amningskupa - Avråder dem att man köper innan här innan
XL Bindor - Nopp
Trosskydd - yes
Färdiglagad mat i frysen - huum har vi inte men vi har føtex ;)
Vattenflaska - har vi måånga av

Till Skötsel
Förvaringsalt. (skåp, hyllor el. korgar) - yes
Skötbord (alt. skötbädd på bänk, tvättmaskin) -yes 
Blöjhink - yes
Blöjor (1pkt newborn 2-4kg 1pkt baby 3-6kg) - nope
Salva (för rödlätta rumpor) - nope
Zinksalva (för blåsor och blöjeksem) -nope
Tvättlappar (torra för hemmet och blöta för skötväskan) -nope
Badbalja ( gärna med en badhjälp för att bespara era ryggar) -yes
Barn/Bad olja - nja köpa ny
Badhandduk - yes min gamla från när jag var nyfödd ^^
Div kläder(Boddys är toppen! ej för många i de små strlk dom växer ur dom väldigt fort) - Yes tror hon har större garderob än mig redan, (och då har vi inte köpt alls mycket själv)

Till Transport

Barnvagn (med alla tillbehör, åkpåse, lift ex) - Yes
Bilbarnstol (köp helst inte begagnad bilbarnstol, man kan aldrig vara säker på att den inte har blivit krockad, och då inte kan garantera säkerhetskvaliten) - Yes
Solskydd (till bilfönstren och till bilbarnstolen.) -Yes kom älskling hem med en kväll ^^
Bärsele/Bärsjal - Nope
Skötväska(förslagsvis en med måånga fack) - Nope (ett besök om babyvintage ska vi nog också)
Resesäng (inte livsnödvändigt men bra att ha stående hos farmor eller ha med på resor, en hårdlift fungerar också bra så länge bebben passar) - Huum det får mamma hitta en som hon gillar :)

Till Sömn
Spjälsäng - Vagga
Spjälskydd - nope
Filt - Yes
Kudde - Yes
Sängkläder
-lakan - nope
-örngott -Yes
-påslakan - Yes
-madrasskydd - Yes
Pyjamas/Sovpåse (sovpåse är ett bra alternativ om bebben vaknar på natten och beöver ny blöja, blir mindre störning för h*n då) - Pyjamas har vi men önskar oss sovpåse :)
Mobil - Inte än
Napp (flera olika!) - Yes

Till Lek/Fritid
Babysitter (reglerbar!)
- Nope men vi vet vilken vi vill ha
Babygym - Nope
Mjukisdjur (utan påsydda ögon och nosar) - Yes


Övrigt
Modersmjölksersättning - Nope
Termometer feber/bad - nope
Snorsug - Nope
Nappflaska med anpassad dinapp (Skall du inte amma behöver du ung. 4-5 flaskor) - 1 har vi men jag hoppas på att kunna amma så hoppas 1 är ok.
Trasor/små handdukar- för alla spyer och rapningar - några har vi
"Mitt första år" - inte än
Behållare till infrysning av bröstmjölk - neej det får vi se om vi behöver

Lite saker som vi fortfarande saknar, så ett besök på Apoteket, Ikea och Baby vintage i Helsingborg så ska vi nog vara där, problemet är lilla jag som inte riktigt orkar :p

Såhär stor har magen blivit nu, den tog en liten växtspurt en dag :p

Vecka 33+1 (v34)

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0