Första veckorna som gravid!

Mina första veckor var famförallt ingen dans på rosor.
Då vi fick reda på den "sent" (tror jag var i vecka 7 eller något i den stilen) fick jag inte illamåendet förrens då, men jag tror helt och hållet på att där ligger lite psykiskt i illamåendet för jag fick illamåendet någon dag efter jag fick reda på att jag var gravid och vad är odsen på det? (om inte psykiskt). 
Jag har aldrig haft det så dålig innan, och det västa var att det började bli stressigt på jobbet inför jul, så jag jobbade konstant varje dag i veckan många blev sjuka och jag "kunde" bara inte sjukskriva mig för att jag var gravid, jag tror jag vet var alla papperskorgar är på jobbet och jag lärde mig snabbt att jag inte kunde böja mig ner utan att lillamåendet kom som ett brev på posten, det var långa dagar och jag har förträngt så mycket av hur jobbigt det var men jag vet gott att jag sa till mig själv att jag ville så att hon skulle klara sig där inne för detta ville jag inte genomgå igen, haha ja nu säger jag då det, att självklart vill jag genomgå det 100 gånger om, om det så skulle vara, då det bara är i några veckor i gemförelse med hur underbart det är senare.
 
På jobbet kunde jag inte säga till någon att jag var gravid då jag inte ville att det skulle komma ut innan vecka 12, Man kände sig väldigt ensam när det enda jag gjorde var, sova, jobba, sova, jobba, sova, jobba, den enda tiden jag inte mådde dåligt var när jag sov och värst var faktiskt när jag var ledig för då hade jag inte andra saker att tänka på men tiden gick och jag fick det lite bättre för varje dag som gick och jag fick det också bättre när jag tänkte att allt kommer gå bra, men det är väldigt dyrt att ha en gravid flickvän ;) ena dagen kunde jag äta det, dagen efter kunde jag inte, jag glömde mjölk, yoghurt mm ute hela dagen och bannan är något som inte går ner ;)
 
Det varade fram till vecka 11 ungefär och där efter fick jag det mycket bättre och jag kunde äta igen iaf med aptit innan tvingade jag i mig allt som jag helt plötsligt blev sugen på och som tur var så var jag enbart sugen på nyttiga saker, men även om jag var sugen på det fick jag tvinga i mig det och det var inte stora mängder mat jag fick i mig. jag gick ner ca 5 kg :(

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0