Bärsjal!

Under tiden som jag var gravid undersökte jag lite om jag skulle ha en bärsjal eller bärsele!
Men efter att jag läst och fått höra att bärsjal är mycket skönare och att den är skonsamare för barnets rygg ville jag ha en bärsjal till vår lilla tjej, Och snälla som mamma och Kent är fick vi det när lillfia hade kommit, tusen tack <3
Nu har jag ingen aning om hur det är att bära ett barn i en bärsele då jag inte har testat det så kan inte gemföra med något men jag kan berätta vad jag tycker om bärsjalen.
 
Jag älskar den, i början var det lite svårt att lära sig att få den på och henne i den, men efter många försök (Ge inte upp kolla på youtube och googla i massor) så fick jag till sist in hur den skulle sitta, men än idag kan jag någon gång få den lite sne på ryggen men det är oftast när jag ska få den på snabbt och är stressad för att hon skriker.
Vi började med att sätta i henne i den "svåra" amninsgspositionen och ja som bilden visar gick det inte helt som det ska men hon kunde ligga där och jag fick lite avlastning. Men nu sätter jag henne mot mig (precis som i en bärsele) och det är mycket lättare. Hon älskar att sitta där i och jag ska helst gå runder i massor :)
Det som är lite negativt är att vår dam inte vill ha in huvudet under sjalen så jag får hålla i hennes huvud med den ena handen in till hon har somnat och jag kan ta den över, annars flyger hennes huvud lite runder då hennes nacke inte helt är stabil än.
Det som jag även tycker är väldigt bra är att den tar inte alls mycket plats så vi har den under vagnen hela tiden för man vet aldrig om hon helt plötsligt vill upp. Så kort och gott jag älskar jag den och även Clara <3
 
Såhär är inte korrekt om hur hon ska ligga ;) men den gjorde avlastning iaf <3 men bilder är så söt och den enda som är i bra kvalité annars har jag bara iphone bilder på när hon är i den.
 

Kommentarer
Postat av: sara - lifeinsingapore

Jag hade oxå bärsjal de första månaderna och vi gillade det mycket. men sedan alma blev större och inte längre vill ligga nära och mysa utan helre vill titta på allt rutom tycker vi att babybjörn funkar bättre. så nu har vi en sådan med :-). Dessutom tycker jag att babybjörnen är smidiagre när man flyger.

kram

2013-08-16 @ 21:47:49
URL: http://lifeinsingapore.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0