Äppelsaft klar av svärmors äppel!

Min svärmor har väldigt många äpplen så för att hjälpa henne lite på traven för att inte alla ska ruttna har jag gjort äppelsaft på 3 kg :D blev ca 4 liter. Och den smakar gott, varför gjorde vi aldrig saft när jag var liten? det är ju hur lätt som helst, man ska bara ha lite plats i kylen i två dagar ;) Nästa år ska jag även testa att göra på svartvinbär :D dem försvann innan jag han tänka på att jag även ville göra på det och så svartvinbärsgele hade jag också velat lära mig men det är nog lite svårare ;D
 
 

Kommentarer
Postat av: lena lind

Så duktig du är, blir stolt över dig. Ja varför gjorde vi aldrig saft när du var liten!!!! För din mormor gjorde allt det där, söta du! så hemma gjord saft,sylt,gele hade vi i massor :)))
Sen blev det inte så mycket tid över för mig att hinna med detta, fröken Lind. Om du får barn lovar jag dig att jag gör dessa saker till dig o de dina, för då kanske inte din tid räcker till...:-))) Goa tös

2012-10-24 @ 21:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0