Ni kollar in här iaf, Tack tack tack!!!

Det är så mycket om dagarna att jag inte riktigt hinner med, inte ens mig själv ;)
Men det gör inte så mycket då jag häldre har fullt schema än ett tomt.


Vår tränare har blivit "galen" vi börjar känna av att säsongen är här.
Simningen i Onsdags var bra han tog upp en del teknik med oss igen vilket alltid är bra att göra.
Men igår (torsdag) oj oj oj, jag kunde inte ens bära min väska efter.
Han hade lagt upp ett riktigt jobbigt men roligt program där vi skulle köra 40 x 50 meter.
Alltså 50 meter 40 gånger. Vi hade tre banor på 14 personer 5-5-4. Johnny (tränaren) hade tagit våra 100 meter tider och lagt in oss på en banna där vi sedan skulle köra ikapp med personen som var i banan vid sidan om. Alltså, om jag var i bana 1, kasper i 2 och Johnny i 3 så började jag först simma, sen 4 sek efter började kasper och 2 sek efter Kasper började Johnny för att vi sen alla tre skulle komma in samtidigt, För johhny är ju så mycket snabbare än alla andra ;)
Men nu var det ju inte riktigt vi som simmade i kapp utan jag simmade med två andra där jag var den snabbaste och skulle börja 2 sekunder efter de andra. Vi började väldigt bra och kom in samtidigt många gånger.
Men på allt detta skulle vi även lägga in tekniken, på 25 meter fick vi bara använda x antal armtag och på de 25m hem fick vi inte använda fler armtag än vad vi hade haft på på de första.

Svårt att hänga med? förstår det så jag säger bara att det var JOBBIGT 2000m fick vi simmat + några meter upvärmning. Sa jag föresten att jag var ensam tjej? som vanligt på torsdagarna, men jag är inte långsammast bara för det ;).   


Nu ska jag fortsätta jobba.


Kommentarer
Postat av: Em

Imponerad jag blir! Det låter som riktig hårdträning! Jag känner igen det där med att vara ensam tjej på träningarna, i mina favoritsporter downhillcykling och motox är tjejer i minoritet. Men desto roligare när man slår grabbarna ;)

2012-04-01 @ 10:06:16
URL: http://emsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0