Den stora tävlingen är nu genomförd!!!

Träningen sat där den skulle och jag genomförde Stockholm Triathlon sprint tillsammans med min storebror :)
Min storebror hade starttid 11.00 jag 11.50. 50 minuter som gick hur fort som helst och jag missade nästan min start haha tur man hade tre personer som höll ögonen på klockan ;p
 
Simningen som jag har haft problem med innan gick riktigt bra, vi började i vattnet vilket gjorde att jag inte skulle hoppa ner i vattnet utan jag fick vänja mig vid vattnet långsamt, vilket är en riktigt bra fördel för mig. Så där har jag inget att säga något om, jag simmade på 14 minuter 36 sek ;p
T1 gick galant om jag lär mig knäppa min hjälm haha
Ut på cykling och om där var backar? där var en brant backe och en lång men dem var inte farliga, backar är min vän och dem var inte så farliga, till skillnad från vad min storebror tyckte ;). Det jag har att säga om rundan är mer alla hål och gupp som var över hela banan, och sen kom vi inte undan det där regnet, det STÖRT regnade ett tag när min storebror cyklade så då var det redan kört med att få cykla på ett tort underlag. jag fick som tur var inget regn under cyklingen men underlaget var redan blöt, Rundan hade även väldigt många svängar så på ett blött underlag kan det gå riktigt illa om man inte saktar ner, så det var många gånger man skulle starta på nästan ingen fart igen så det tar ganska mycket på energin, jag cyklade på 39.47 :)
 
T2 gick också bra jag hade min cykel nära "cykel ut" så jag skulle inte springa med den så långt, utan längre med löpskor och det är ju lättare än med cykelskor ;)
Här kan jag säga att det började regna, det började STÖRTREGNA och det kändes som att jag sprang under vattnet, (det var inte jobbigt utan med att man var så blöt som om man var under vatten, under detta regn som kom han inte vattnet försvinna så jag sprang på översvämmade gator och igenom så många vattenpölar, man orkar inte leta efter vilekn sida som har minst vatten utan man springer bara och då blir der rakt i genom vattnet (jag var ju redan så blöt så kunde lika gärna bli lite blötare ;) )
vi skulle springa förbi mål en gång för att sen springa in i mål, jag var inte helt med under löpningen så jag frågade en official om hur många var, 3 varv skriker han och jag fortsättet... 3 VARV ?? eee nej jag hör mamma, Lisa, Mattias, och alla ropa på mig nej du ska i mååål haha ok då får jag springa tillbaka haha så jag sprang lite längre...
Men det var faktist inte för att jag hade helt fel utan jag hade faktist lite rätt, för den löprundan var INTE 5k den var ca 4,2 :'( så jag hade rätt med att jag inte hade springit alla 5k men rudan var ju inte längre och dem har antingen gjort det med vilje eller har dem räknat 800 fucking meter fel. Så nu kan jag inte använda denna tiden med min nästa sprint i heller :( Så min sluttid blev 1.24.03 den är jag glad över men oj vad jag var sur när jag kom i mål hahah man brukar vara glad men jag var som ett åskmoln ;p det gick över sen när jag såg min placering. Jag blev nummer 16 av alla kvinnor/tjejer som genomförde det och jag blev i allt nummer 171 av 819 så det är ingen placering att tacka nej till ;)

Min storebror till höger och Lisas till venster, alla tre triathleter (lisas bror genomförde det på 1.19.15) Min bror kom igenom på 1.42.44 :D ) 

Innan det hade börjat regna ;)

Jag kom upp i vattnet som nummer 5 av alla tjejer ;)

Hjälp jag ska ha lite luft ;p

Hej hej vi ses efter 20km.

20km cyklade ;p lika glad fortfarande

Sen började det störtregna så kameran blev packad ner.
I mål :D
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ni var så himla duktiga! 16:e av alla tjejer är hur bra som helst! Var kul att ha er här i helgen :)

2012-08-27 @ 20:01:38
Postat av: Melinda

Så duktig du är Jojo!! Helt otroligt!..Du får lära mig att springa någon gång så får jag träna dig ;)

2012-08-30 @ 03:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0