Vapen!!!

Att jag är uppvuxen med att se vapen och jag var inte jätte gamal innan jag själv fick hålla i ett luftgevär men det gör inte detta till att jag hoppar mindre varje gång jag är i köket... Att personen som bor framför oss har ett vapen uppställt i fönstret, tycker jag känns så fel, han/ hon får gärna ha de upphängt på väggen det gör inget de är ingen fara då är det upphängt och sitter där, men i FÖNSTRET så alla kan se, det känns med som att han ska ha det där för att skrämma bort folk och att han är stolt över det (men vem ser det mer än vi som bor överst??) men jag tycker det känns så vulgärt och fel. Farfar hade alltid sina gevär i ett skåp med kod det känns mycket tryggare jag gillar inte att se detta varje dag..

Kommentarer
Postat av: Brorsan!

Ja, det där känns inte helt lagligt! Men det kan nog inte vara ett riktigt vapen, eftersom det då måste vara i ett säkert skåp eller i olika delar på olika platser. =)

2011-04-12 @ 20:27:24
Postat av: Johanna

Jag hoppas inte det är ett riktigt iaf, Jag vet bara inte om reglerna är detsamma i Danmark som Sverige om att man måste ha de inlåsta. Eller så tror han att han inte blir påkommen att ha den i fönstren när han bor högst upp...

2011-04-13 @ 07:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0