Lev ditt eget liv och ingen annans!

Jag gick in på blondinbellas blogg (Ja jag läser den också) hon skulle ha sin födelsedagsfest/kalas för 15 personer och la in en bild på oxfilé för 2000 kr, jag själv blev först också väldigt paff, av att det var sjukt dyrt, men sen ser jag att hon ska ha 15 gäster och då är det inte så dyrt helt plötsligt.
Jag går in på kommentarerna för att se vad folk har skrivit (då jag kunde tänka mig att där var många dumma kommentarer) som riktigt var där många dumma kommentarer om att hon inte borde visa det, jada,jada.(även många bra men mest dumma)
Så nu till det jag ville säga!
Varför ska vi bry oss så mycket om andra? bli sura över att någon annan har lyckats i livet och då kan ha 15 personer på middag hemma och bjuda på riktigt god oxfilé och njuta av livet och köra sitt eget race! Varför kan vi inte bli glada för andra istället? Om man är avundsjuk får man ju bara göra något åt saken istället för att hacka på dem som har lyckats. Man kanske ska börja arbeta, eller byta jobb om det är det som gnager, man får ju göra sitt eget bästa av sit eget liv, man kan ju inte säga att en som har lyckats inte får lov att visa det, eller ska vara tyst om allting visa världen att hon/han (jag var alltså precis på väg att skriva hen ett bra ord när man har smakat på det nu några månader) men iaf varför ska vi svenskar inte vara glada för andra? visa att vi alla är olika. Vissa av oss vill leva ett svenssonliv och är är lyckliga med det medans andra vill lyckas lite mer i livet och leva över svenssonmarginalerna med ett lyxligt liv och vara lycklig.
Men jag förstår inte varför vi alltid ska hoppa på dem? jag förstår det bara inte. om man nu är så olycklig så får man väl göra någoting åt det? i dagens samhälle kan nästan alla det. istället för att hacka på dem som har, vara avundsjuk och vara olycklig...
Glädjs av andra och vara glada för att dem istället, och om man inte kan det får man ju helt enkelt göra någonting åt det, sluta läsa t.ex. Vi alla är olika och vi alla vill olika saker och vi alla vill lägga pengar på olika saker, någon lägger det på mat, någon på resor, någon på heminredning någon på sig själv, någon på allt. Men varför ska du bry dig om det? det är ju inte ditt liv? Landet lagom Sverige! Lev ditt eget liv och inte någon annans!!! 
 
Visst kan man vara avundjuk men det går oftast över och gläds med dem senare, och helt plötsligt har man det själv det man var avundsjuk på! Eller har man någonting annat. och sen när man är avundsjuk ska man inte hacka ner den personen, säg istället åå vad jag är avundsjuk det vill jag också ha, mer än dumma saker/kommentarer, som hur kan du ha köpt det den är ju gäslig. och sen är man i grund och botten bara avundsjuk, säg det istället!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: lena lind

BRA BRA Kloka ord min tös,Blir så glad när jag läste ditt blogg inlägg. Skaffa er ett eget liv o njut av det.ALLA gör vi våra egna val. Avundsjuk kan man vara på ett positivt sätt, men säg det DÅ...

2012-10-21 @ 13:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0