Jag har en fobi som jag måste träna bort :/

Jag och älskling (jag fick nästan tvinga honom ;p) var ute och simmade själva ute i en sjö här på Själland (stor och fin). Men men men lilla jag är alltså så rädd för tång och det var ganska mycket sjötång i båtten och vattnet var ganska klart så man kunde se allt, men iaf vattnet var varmt och riktigt behagligt vi kom ut en bra bit och vi hade ett mål vi skulle simma efter, men sen kom vi för långt in mot land och jag kunde se tången på båtten och jag får panik jag hyperventlirerar nere i vattnet och jag kan nästan inte få luft (känns det som) men vi kommer en liten längre bit mot vårt mål men sen måste vi vända tillbaka och då är det värre än förr, nu är jag även rädd för fiskarna i vattnet det enda som föregår i mitt lilla huvud är hur ska jag komma tillbaka till vårt mål (vi hade land precis intill hela tiden så ni ska inte bli oroliga, hade det blivit värre hade jag bara kunnat simma i land innan och gå till bilen) utan att bli uppäten av tång och fiskar.
Men jag andas lungt och tänker på det helt underbara vädret, vid detta tidspunkt hade jag lagt mig på rygg för att inte tänka på den där tången eller fiskarna, så i mål kom jag men med ett sånt tryck över böstet och våtdräkten var av innan jag han upp ifrån vattnet.
Så ja min fobi för tång måste försvinna jag har alltid haft den, men en dag ska vara den sista för jag måste ju kunna få träna utan en massa folk runt omkring (för det går bättre när vi är fler tex med sigmatri då hinner jag inte tänka på tången och där finns någon som kan "rädda" på ett helt annat sätt inte för att jag tror att tången kan göra  mig något men det är den känslan jag får)
Någon som vet hur man blir av med fobi mot tång? 
 
men annars var det en mysig och riktigt skön tur, så mitt mål nu är att simma där två gånger i veckan för att se om det hjälper ;) för jag vill vara lika duktig utomhus som jag är inomhus.
 
så här lite gör inget för det är så lite det är mer när det är i stora områden och överallt och man inte kan simma runt om det, :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0