Ooomygod!



Igår blev det träning för hela slanten, Jag började eftermiddagen med en liten cykel tur på 26km sen på kvällen bar det av till simning med Sigmatri i 1 1/2 timme.
I Maj börjar vi simma utomhus (open water ) om temperaturen har blivit 13 grader. Som det ser ut nu, måste det bli riktigt varmare om temperaturen ska komma upp i det på två veckor :( 

Igår skulle vi träna "Startträning"/"kampträning" träning där vi alla startar samtidigt och ska runda en "boj" i mitten och sen tillbaka vilket gör att alla "slås" om att få komma först, riktigt roligt men riktigt jobbig, som vanligt är jag även själv tjej på torsdagarna så jag fick kämpa med alla killar att komma först jag kom två en gång ;) wiiho men då hade killarna också kommit i någon kamp bakom mig :p Det är riktigt bra träning inför våra tävlingar i sommar för på vissa tävlingar är det en kamp att komma fram då alla hoppar i vattnet samtidigt och många vill ju komma först, så några armbågar i huvudet kommer vi få räkna med ;) så lika bra att vänja sig redan nu på träningarna :) Sjukt roligt så jag kommer lätt komma på alla simträningar framöver.

Vi gjorde även en annan "lek" där vi hade fått varsin boll i en speciell färg, jag fick en stor gul boll medans killarna fick en liten boll :) det gick ut på att vi alla skulle börja samtidigt och sen fånga vår boll och lägga i en korg, men bollarna kastade inte Johnny ut förens vi hade börjat simma så jag hade alltid oturen att min boll kom på andra sidan bassängen och ligger man då i mitten är det svårt att ta sig till sin boll.
Visst jag är snabb men inte snabbare än killarna som är där på Torsdagarna så att simma framför alla är lite omöjligt för mig så jag fick alltid simma bakom alla vilket gjorde att jag förlorade :( Men nu är jag ett steg förre alla tjejer på Onsdag så då ska jag allt vinna över dem ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0