Att bli vittne till när en tjej blir överkörd!

Jag har alltid varit nyfiken av mig, när det har hänt en olycka undrar jag vad som har hänt och tycker det är riktigt hämskt och hoppas alltid att det inte hänt något allvarligt, men jag har någonstans alltid haft i tanken att jag gärna hade velat se vad som hände. Nu tar jag tillbaka att jag ens tänkt den tanken..

Jag skulle gå hem och skriva ner hur allt gick till ur min synvinkel då det säkert kan ta två månader innan de ringer (om de ens ringer) så detta är mitt sätt att skriva ner det på.

I torsdags när jag skulle till simning och har gått av bussen, kommer det två cyklandes på cykelstigen, de väntar på övergångstället tills det blir grönt men istället för att gå med cyklarna över, cyklar de över övergångstället.
Tjejen cyklar först och killen är nästan vid mig vid övergångställen (som bilden ovan visar) dem cyklar inte alls fort med tanken på att jag nästan kan gå lika fort som de cyklar.
Jag ser en bil komma i ganska hög fart ifrån höger om mig (shit, varför stannar hon inte är det enda man hinner tänka innan) och kör rakt på flickan (runt19år) på mindre än en halv sekund, låg cykeln vid "mellanstoppet" eller vad det nu heter och flickan låg vid cykelstigen på andra sidan. man hör hennes skrika för helvete satan aaaajjj om och om igen innan vi hinner fram till henne. Hon har satt sig upp själv och vi hjälper henne in på trotoaren men hon kan inte riktigt stå upp av chocken så vi låter henne sitta kvar på cykelstigen.
Nu kommer även föraren ut och säger vad har jag gjort nej det är jag riktigt ledsen över, jag såg dig inte. Flickan har inte skadat huvudet, hon slog inte ens i huvudet någonstans, men hennes rygg och arm slog hon i. När vi sen kollar på bilen har hennes bilruta gått i sönder och det ser ut som en sten har blivit kastad mot rutan, men det var ingen sten utan tjejen som har gjort det för cyklen flög ju åt andra hållet av där rutan gått sönder :S Att flickan inte slog i huvudet eller hade mer ont? var konstigt men jag tror hon var i sådan chock så hon inte kunde känna av smärtan för när vi väl hade stått där ett tag fick hon ondare och ondare i rygg och arm :/. Men vi har fått in henne til trotoaren och hon kunde även stå upp.
Det har även stannat en annan bil som körde efter och ett annat vittne som gick framifrån som tar alla upplysningar och ger flickan.
Då jag sa att jag även var på övergångstället och såg allting fick föraren en till chock, hon hade varken sett Mig, Killen på cykeln och ja tjejen som blev påkörd....??? Jag vill inte ens tänka på hur det hade gått om hon blivit påkörd utan cykeln... Nu vet jag inte hur det gick efter och hur stora skador hon egentligen hade men hon slog iaf inte huvudet och hon kunde gå, så hon överlevde utan några alvarliga (om hon inte fått indre) skador. Men jag hoppas inte det.

Jag har fått ett litet annat tänk i trafiken nu, för hon i bilen såg ju ingen av oss vilket jag tycker är lite kostigt då vi var utspridda över hela övergångstället, visst det var mörkt ute men där är lampor i hela krysset som lysser upp allting och jag hade en stor vit halsduk på och de hade lyktor på cyklarna?. Föraren hade iaf inte sina tankar på körandet...Hon körde ju också ganska fort för att komma ifrån en korsning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0