Kalibrering

Hello : )

glad glad glad, sol sol sol. 
Vi skulle inte alls göra om bilder till gråskala idag utan vi hade färglära mycket intressant och sen nu idag har vi lärt oss hur man kalibrerar hårdvara (skärmen).  Ska ta med min dator nästa vecka och få den kalibrerad. 
Ska sitta litet i skolan och arbeta sen ska jag ut i solen den underbara solen som tittar fram :) 
Vi har i uppgift att hitta en bild som är 300 ppi och är 10 x 10 (tror jag)  stor som vi ska arbeta med i morgon. 
Antingen tar jag en av mina egna bilder eller så hittar jag någon på sxc.hu en mycket bra sida om man vill ha gratis bilder som är lagliga att ta och arbeta med. Men det blir ju mer personligt om jag tar en av mina egna bilder men då måste jag hem och inte glömma mitt USB.
 bild
Bjuder på denna bild, för solen skiner och jag är glad.. (ingen bra fokus i bilden :( )







Kommentarer
Postat av: Judit

det är så sant det du säger :D

2009-03-19 @ 21:33:21
URL: http://elektron.blogg.se/
Postat av: Em

Ja, det ar helt fullt med paskliljor & krokusar

overallt! & snodroppar :) Det ar sa fint! Kram

2009-03-20 @ 11:35:20
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0