Dammigt..

uuu, jag har inte varit hemma på tre veckor och nu är det jätte smutsigt, och jag som är allergisk mot kvalster och sådant skit har just nu en näsa och hals som bara vill att jag ska städa undan allt, jag försöker men det är inte roligt men måste ju göras annars vaknar jag väl mitt i natten av att jag inte kommer kunna andas o det vill jag inte så nu måste jag sätta igång med att städa innan Elvira kommer..

Kvalster finns överallt fast främst i sängarna och dem trivs bäst när det är varmt och skönt, jag fick tipset om att hänga ut lakanen i kyla så att de "dör" för att minska, även byta lakan ofta och att inte bädda sängen, (bra att skylla på till sina föräldrar när man inte vill bädda sängen bara att säga att man inte vill ha så mycket kvalser i sängen för dem trvis när dem blir inbäddade varmt.) Man kan även låta sovrummet vara svalt. (därför jag förmodligen sover bättre hos min pojkvänn då han har det kallt i sitt sovrum. men kan ni tänka er att dessa små äkliga finns i ens säng uch..
jag trodde inte att de fanns kvalser innan jag fick reda på att jag var kvalserallergiker (minns inte när jag fick reda på det men längesedan iaf). men dem är inte farliga eller någonting så man ska inte vara rädd dem är så sjukt små att man inte kan se dem med blotta ögat men min näsa, hals och även ögonen gillar dem inte ;)...

uuuush...
bli nu inte skrämda bara sanningen ;)...

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Petra

Haha, du skulle du varit i vår lägenhet. Vi får städa varje dag typ. Blir jättedammigt på bara en dag. Det är väl jag och Martin som är lortiga :P

2009-01-10 @ 16:41:16
URL: http://pettan.devote.se
Postat av: Anette

vad kul :)



och uusch.. tur att dom är så små som dom är.

2009-01-10 @ 21:04:27
URL: http://nettangrillspettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0