Första helgen långt ute bland får och getter.

Haha nej de var kanske lite att ta i, här är inte riktigt får och getter överallt. men man kan ju nästan tro.
Nu har det snart gått en vecka hä uppe i Sunne, jag har inte haft internet förens nu så jag har aldrig hunnit berätta för er hur jag har det här uppe eller hur allt är.
Men det är som de flästa nog redan vet att de är i en liten liten by långt upp i skobygden i sverige. här är bönner, epatraktorer överrrralllt, och så fort man kommer till någonting som man inte hittar eller  om man är lost. så kommer det bara fram folk och frågar en om jag är vilse eller om jag behöver hjälp, så hjälper dem en. Men alla går runder med sina egna stilar och inget är som i Helsingborg.
Jag har inte hunnit gå ut och fotografera än, men jag hade tänkt att göra det idag. nu när det är min första helg och jag inte alls vet  vad jag ska göra nu på förmiddagen och eftermiddagen så får det blir att fotografera  lite, men i kväll ska jag iaf på en fest, får se hur festerna är här. Men de är inte bara hemmafester och HB men ja jag var bara tvungen att fråga men jag fick svaret att de inte var så ute i skogen.. hahaha..

Fast min första dag började ganska så roligt, jag böjade kl 11 och när jag är på väg till brobygrafiska så måste man gå över en bro, för de har en stor bäck här. och just i måndags började ett arbete med att de skulle bygga om tågrälsen som gick/går över bron, och det stora "mystiska" verktygen och kranarna som dem hadeför detta bygge, hade samlat HELA Byn för att se detta spektakel, huum ja när jag ser detta tror jag att de är något räddningsarbete på gång eller att de är någon tävling, men när jag sedan går hem på eftermiddagen är det exakt lika mycket folk som innan och jag frågar vad det handlar om (till de som jag lånar gäst stugan av) och det handlade inte alls om någon tävling eller räddningsarbete utan bara att folk aldrig har sett en så "stor" kran eller så stora verktyg så då samlades HELA byn för att få se på detta som hände. hum ja för mig + många andra känns detta väldigt konstigt och bara skakar på huvudena.
haha var har jag kommit någonstand? någon som bara kan komma och trolla så att de blir en stor stad? ..
Men jag tror nog att jag lär mig snart att leva det lilla lilla by livet. med en tv/internet mm butik som är Expert och ett apotek Tre pizzerior oo och ett ica och en coop. och några små klädesaffärer.

Men om de inte hade varit för skolan hade jag nog valt en lite större by, men nu är det så att brobygrafiska är en helt UNDERBAR skola och när man bara kommer in datasal efter datasal, mac, pc (flest mac)  sen in i fotostudior med allt dylikt, ljud och bild salar, filmstudio, tryckpressar, mm helt fantstiskt och vi har tillgång till detta 7 dagar i veckan fram tills 23:00 och vi får lov att låna allt, bara vi har en hemförsökring. helt underart, och vi blörjar runt 12 många dagar och slutar 15:20 -16:00 fast jag föredrar att gå hela dagar, för då hinner man göra allt klart, igår som sakt hade vi ju ett arbete om att göra vår egna meny, fast med skolans kurser och våra klasskamrater, hur roligt som hälst och det blev riktigt snyggt.

Helt underbart att ha fått internet igen, kan prata med älskling hur länge som hälst utan att de kostar...
plus att man slipper fråga om det har kommit upp något som man behöver veta inför skolan som att på måndag ska vi har klassfotografering och på onsdag och är det nollning för oss och det fick jag reda på i onsdags men det hade kommit ut på firstclass redan i måndags, men nu kan jag själv hålla koll på allt själv.



Ne nu ska jag gå och göra vid mig och sedan blir det ut och fotografera lite. kan fota den spektulära kranen som alla tycker är så facionerande. tsss.

/ Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0