Du är vad du äter.

Måste göra mat tills jobbet i morgon med tanken på att vi kommer jobba lite längre än vad jag hade förväntat mig så måste jag har mat och är trött på den vi har i frysen eller inte trött men blev sugen på köttbullar och vi har kvar i frysen från i julas så hade tänkt att antingen göra potatismos eller bara potatis och sås, hum får se vad jag orkar göra. hur kommer det bli sen när jag flyttar hemifrån, fast då kanske man orkar göra mat på ett helt annat sätt, jag vet inte men jag hoppas det :P heeh för nu orkar jag inte engagera mig i vad jag ska äta, måste bara för att jag ska orka med jobbet.. jag har tv3 på och just nu är det "du är var du äter" och hon äter godis jag vill med ha, fast när man ser hur dem mår efter att ha ätit de vill jag inte ha längre.
Jag förstår inte hur man kan äta så mycket skräpmat på en vecka, vi gjrode i skolan ett sådant test där vi skulle skriva upp allt vi hade ätit och drukigt under tre veckor vi tog det veckvis men räknade sedan ut det på tre veckor, och jag kom fram till att jag inte åt någonting, även om jag tillochmed skrev upp vissa saker jag inte hade ätit. vi skrev upp allt i ett pogram som vi hade på datorerna på skolan, som sedan räknade om allt till en kostcirkel och högst upp på mitt papper om mitt svar på hur bra/dåligt jag åt så stog det med fet stil "DU ÄTER INTE TILLRÄKLIGT" och så under det stod det något om att jag blir underviktig om jag inte börjar och äta, okej de kanske inte riktigt stod i just den formuleringen men det menades med de iaf, jaha och jag som tykte jag hade krängt i mig en hel del och att jag äter för fullt men tydligen gjrode / gör jag inte det, men äter jag mer än vad jag gör nu kommer jag ju dö av mätthet. ;).. men visst vissa kan äta mer än andra men någon klocka måste väl endå ringa om man äter onyttigheter efter onyttigheter och bara går upp i vikt och mår allmänt dåligt ?..


Det var någonting jag skulle göra idag men jag kommer inte på vad de var, vattna blommorna kanske haha ne de var någontign annat men men de dyker nog upp snart va de var.

image274


Kommentarer
Postat av: Jesper

Hej johanna, det du glömde var att det var ks i går

2008-02-29 @ 07:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0