Julbak :D

Idag blev det en massa julbakning vi fick tre plåtar med lussekatter :D nammie,
Fast det började ju inte så bra, jag cyklade ner snabbt innan Elvira och Marianne skulle komma hem till mig för att jag behövde Saffran, jag kollar inte i reseptet om det är något mer man behöver, köper saffran och cyklar snabbt hem igen öppnar för dem.
När vi sedan ska börja baka kollar jag i reseptet humm JÄST det ska man ju även ha, tror ni att Fröken Lind har det??? NEJ. jaha upp på cyklen igen och ner till Ica och köpa det, cyklar hem igen. det var jobbigt, för det snöar en hel del så det var kallt bruuuu..
Men tillslut efter tre timmar hade vi en massa lussekatter. (lussebullar). väldigt roligt blev det, tre tjejer ska göra en deg, ja ni kan tänka er själva. lite mjöl o deg har jag i hela mitt kök nu..;) tss.

 





Ja det blev tre plåtar men vi var tvugna att separera dem så att vi fick ta det i omgångar för annars blev dem för stora så att dem växte in i vandra ;).. men goda blev dem..

nammie..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0